Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5'' komponentsett som spiller HØYT?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

DDA-XO2
    Xover frequency 2.7kHz
    Xover slope 12dB/Oct
    Woofer Imp. 4 Ohm
    Tweeter Imp. selectable 4/8 Ohm
    Tweeter Level, selectable 0,-2,-4 dB

Ikke sikker på om delefilter med de specsene er enkelt å finne her, ellers hadde det nok blitt grei lyd, lettdrevent.

Comment

Originally posted by Johan View Post
      DDA-XO2
      Xover frequency 2.7kHz
      Xover slope 12dB/Oct
      Woofer Imp. 4 Ohm
      Tweeter Imp. selectable 4/8 Ohm
      Tweeter Level, selectable 0,-2,-4 dB

Ikke sikker på om delefilter med de specsene er enkelt å finne her, ellers hadde det nok blitt grei lyd, lettdrevent.
      Filter til DDA finnes på lager. Dette er ett skikkelig sq sett, som selvfølgelig kan spille høyt!
      SQ på sikkelig måte skal kunne dras på litt..
      DDA er tyskproduserte kvalitetselementer med aluminiumsmembran og lekker finish og byggekvalitet!

Gladen SQL er kapable til å spille skikkelig høyt og har fordelen at midbassene er i 2ohm, så man får mer power ut av forsterkeren. De aller fleste forsterkere på markedet er stabile i 2ohm stereo, så det er ikke noe problem...

DD VO 6,5" er laget for å spille høyt. Diskanthornene spiller grusomt høyt og er effektive som F. Mellomtonene spiller også stygghøyt i det området de er laget for å spille, nemlig mellomtone, så om ikke man har midbass i tillegg (eller deler suben alt for høyt) så ikke forvant mye bass fra disse. 6,5" bør ikke spille lenger ned enn 120Hz om de skal tåle juling. De større VO elementene (de finnes opp til 15") spiller selvfølgelig midbass, men siden det er 6,5" TS er ute etter her, så ville jeg råde til å kjøpe SQL settet. Gladen SQL 6,5" kan også kombineres med DD VO diskantene uten problem.
      Last edited by Joakim; 19-07-2012, 22:54.
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

What he said

Til stereoforsterker så hadde nok jeg endt på SQL settet selv etter noe grubling.
        Men siden jeg har en del kraft å bruke med 4-kanaler så tok jeg komboen jeg har siklet på en god stund nå (med aktiv deling)

Comment

Tusen takk for en utrolig god oppsumering! Men noen som vet noe om RE-XXX settet? Noe sier meg at dette er ganske rått, hehe

Comment

te 2245 kr fra usa så tror eg du får et heftigt frontsett fra re audio
            øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Ville godt for Gladen Audio SQL 165 Dual
              Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

Ble visst en sverigetur på meg, og jeg endte opp med DLS Reference RM 6.2 etter mye prøving og lytting (og sterkt redusert pris da )

Comment

Et slikt har eg o i bakdørene på passaten har tålt sikkeligt juling i 4 år te nå
                  øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Har somsagt kjøpt dette DLS settet, spilte somsagt utrolig fint, men ikkje høyt nok til å holde følge med en Orion matet med 2500rms, så sitter nå å sikler på DD Vo6,5 og de 2'' bullet tweeterene, Aktiv deling høres litt ''avansert'' ut i mine ører, men om jeg hadde brukt alle kanalene på min 4kanals, og brukt en på hvert element(2stk 6,5 og 2stk 2'' tweetere) og delt de på Forsterkeren, hadde det vært noe å satse på skal tro? laget en tett kasse i glassfiber på ca 1,5 liter, så langt ifra optimalt, skal ta meg en tur ut å fjerne treveggen bak selve ''kassene'' i døra i morgen før jeg gir de en sjangse til

Comment

Working...
                    X